رابطه نظریه های ضمنی هوش با باورهای معرفت شناختی و راهبردهای تنظیم شناختی هیجان در دانش آموزان
رابطه نظریه های ضمنی هوش با باورهای معرفت شناختی و راهبردهای تنظیم شناختی هیجان در دانش آموزان

فاطمه تبریزی؛ زهره بیگم موسوی؛ سحر موسویان

دوره 3، شماره 2 ، شهریور 1399، ، صفحه 19-37

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه نظریه ­های ضمنی هوش با باورهای معرفت شناختی و راهبردهای تنظیم شناختی هیجان در دانش­آموزان انجام شد. روش کار: پژوهش از نوع همبستگی و جامعه آماری پژوهش کلیه دانش­آموزان ...  بیشتر
بررسی اثربخشی راهبردهای مبتنی بر فراشناخت بر خودپنداره تحصیلی دانش آموزان پسر پایه نهم دارای اختلال یادگیری املا
بررسی اثربخشی راهبردهای مبتنی بر فراشناخت بر خودپنداره تحصیلی دانش آموزان پسر پایه نهم دارای اختلال یادگیری املا

مراد رستمی؛ سحر موسویان؛ رضا سعیدی ابواسحقی؛ سمیه شاهانی

دوره 2، شماره 4 ، اسفند 1398، ، صفحه 55-69

چکیده
  اختلال یادگیری، زمینه‌ساز بروز مشکلات ثانویه در دانش‌آموزان مبتلاست که می‌تواند تا آخر عم با فرد همراه بوده و مانع از رشد و ترقی توانمندی‌های بالقوه هر فرد باشد. در این راستا هدف پژوهش حاضر بررسی اثر ...  بیشتر
مقایسه هدف گرایی تحصیلی در بین دانشجویان دختر و پسر دانشگاه شهید چمران اهواز
مقایسه هدف گرایی تحصیلی در بین دانشجویان دختر و پسر دانشگاه شهید چمران اهواز

مژگان پوردل؛ سحر موسویان

دوره 2، شماره 3 ، آذر 1398، ، صفحه 77-100

چکیده
  هدف از انجام پژوهش حاضر «مقایسه هدفگرایی تحصیلی در بین دانشجویان دختر و پسر دانشگاه شهید چمران اهواز» میباشد. مطالعه حاضر به لحاظ ماهیت «توصیفی- مقطعی» و از نظر گردآوری داده ها پیمایشی و به ...  بیشتر