TY - JOUR ID - 696662 TI - رابطه سلامت روانی با تعادل کار - زندگی در معلمان مدارس ابتدایی منطقه ۲۰ شهر تهران JO - فصلنامه پژوهش های کاربردی در مشاوره JA - JARCI LA - fa SN - 2676-5322 AU - عرفانی خانقاهی, معصومه AU - مختارخان, منصوره AD - دکتری مدیریت آموزشی، استادیار، دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری، شهرری، ایران AD - کارشناس ارشد مدیریت آموزشی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری، شهر ری، ایران Y1 - 2020 PY - 2020 VL - 3 IS - 3 SP - 123 EP - 144 KW - مولفه های سلامت روان KW - تعادل کار-زندگی KW - معلمان ابتدایی DO - N2 - این پژوهش با هدف تأثیر آموزش مهارت­های زندگی بر باورهای ارتباطی غیرمنطقی مردان دارای تجربه رابطه فرازناشویی انجام شده است. جامعه آماری این پژوهش، کلیه مردان دارای تجربه رابطه فرازناشویی مراجعه کننده به مراکز مشاوره خانواده منطقه 9 تهران در سال 1399 بودند که با استفاده از روش نمونه­گیری هدفمند تعداد 30 نفر از این افراد انتخاب و به صورت تصادفی در دو گروه آزمایش و گواه ( 15 نفر در گروه آزمایش، 15 نفر در گوه گواه) گمارده شدند. همچنین ابزار استفاده شده در این پژوهش سیاهه باورهای ارتباطی غیرمنطقی ایدلسون و اپشتاین (1982) و پروتکل آموزشی مهارت­های زندگی است. گروه آزمایش در8  جلسه 50 دقیقه­ای تحت آموزش برنامه مهارت­های زندگی قرار گرفتند. داده­ها با استفاده از تحلیل کواریانس تک متغیری و چند متغیری (MANCONA) و نرم­افزار Spss-24 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج نشان داد آموزش مهارت های زندگی بر کاهش باورهای ارتباطی غیر منطقی مردان دارای تجربه رابطه فرازناشویی تاثیرگذار است و نتایج حاکی از کاهش باورهای غیر منطقی (تخریب کنندگی مخالفت، عدم تغییر پذیری همسر، توقع ذهن خوانی، کمال گرایی جنسی و تفاوت های جنسیتی) در اثر آموزش مهارت های زندگی به گروه آزمایش است. UR - https://www.jarci.ir/article_696662.html L1 - https://www.jarci.ir/article_696662_23dc061a50f90f5447acd86d0a479e41.pdf ER -