%0 Journal Article %T رابطه سبک های فرزندپروری و بیان آزاد احساسات با اعتیاد به اینترنت در دانش آموزان %J فصلنامه پژوهش های کاربردی در مشاوره %I مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره فرح بخش(با مشارکت انجمن علمی مشاوره ایران) %Z 2676-5322 %A بیگم موسوی, زهره %A جعفری, علیرضا %D 2020 %\ 02/20/2020 %V 2 %N 4 %P 87-104 %! رابطه سبک های فرزندپروری و بیان آزاد احساسات با اعتیاد به اینترنت در دانش آموزان %K سبک های فرزندپروری %K بیان آزادانه احساسات %K اعتیاد به اینترنت %K دانش آموزان %R %X پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه سبک­ های فرزندپروری و بیان آزاد احساسات با اعتیاد به اینترنت در دانش­آموزان انجام شد. پژوهش از نوع همبستگی و جامعه آماری پژوهش کلیه دانش ­آموزان مقطع متوسطه دوم منطقه 4 استان تهران بود. نمونه این پژوهش شامل 90 نفر از دانش­آموزان مقطع متوسطه پایه 11 و 12 در شهر تهران بودند که بر اساس نمونه­ گیری خوشه ­ای چند مرحله ­ای انتخاب شدند. ابزار مورد استفاده در پژوهش پرسشنامه سبک­ های فرزند پروری بامریند (1991) و ابرازگری هیجانی کنیگ و امونز (1990) و اعتیاد به اینترنت یانگ (1998) بود. داده­ها با استفاده از شیوه ­های آمار توصیفی (میانگین، انحراف استاندارد) و  آمار استنباطی (رگرسیون چندگانه و ضریب همبستگی پیرسون) و با استفاده از نرم افزار spss20 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته‌ها نشان داد که بین سبک ­های فرزندپروری و ابرازگری هیجانی با اعتیاد به اینترنت رابطه وجود دارد و سبک­ های فرزندپروری مقتدرانه و آسان­ گیر به علاوه مولفه­ های ابرازگری هیجانی توانایی پیش­بینی اعتیاد به اینترنت را دارد. از نتایج پژوهش حاضر می­ توان در تدوین پروتکل­ های درمانی کاهش اعتیاد به اینترنت در بین دانش­آموزان استفاده کرد. %U https://www.jarci.ir/article_704281_10f2c652d934b03e8f2b15f95bd20a4f.pdf