%0 Journal Article %T بررسی الگوی تدریس حل مسئله در ارتباط با تفکر انتقادی دانش آموزان %J فصلنامه پژوهش های کاربردی در مشاوره %I مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره فرح بخش(با مشارکت انجمن علمی مشاوره ایران) %Z 2676-5322 %A دری ایرندگان, ناصر %A کارگربرزی, حمید %A ندرت زهی, فرزانه %D 2018 %\ 11/22/2018 %V 1 %N 2 %P 89-102 %! بررسی الگوی تدریس حل مسئله در ارتباط با تفکر انتقادی دانش آموزان %K الگوی حل مسئله %K تفکر انتقادی %K دانش آموزان %K حل مسئله %K انتقادی %R %X هدف اصلی آموزش‌وپرورش در هر جامعه‌ای بهبود فرایند یادگیری در دانش آموزان است که از نتایج مهم این امر پرورش تفکر منطقی و به‌ویژه تفکر انتقادی دانش آموزان است. عوامل بسیاری در تحقق این امر دخیل هستند، یکی از این عوامل روش تدریس معلمان است که در یادگیری و عملکرد دانش آموزان از اهمیت بالایی برخوردار است. به‌منظور گردآوری اطلاعات از روش کتابخانه‌ای و مطالعه اسنادی استفاده‌ شده است. در پژوهش حاضر سعی بر آن شده است تا در مورد یکی از روش‌های تدریس یعنی روش تدریس حل مسئله به بحث و بررسی پرداخته شود و همچنین در پژوهش حاضر به بررسی اهمیت و تأثیری که روش تدریس حل مسئله، بر روی ابعاد شناختی دانش آموزان به‌ویژه تفکر انتقادی آن‌ها دارد پرداخته ‌شده است. درنهایت نیز به بررسی روابط بین دو متغیر پژوهش، یعنی روش تدریس حل مسئله و تفکر انتقادی در دانش آموزان پرداخته‌شده است. %U https://www.jarci.ir/article_696687_dfc81a6ccbdc4c12148f6e020158569d.pdf