سالار محمدی بلبان آباد؛ مینا مجتبایی
دوره 2، شماره 4 ، اسفند 1398، ، صفحه 71-86
چکیده
هدف پژوهش حاضر، پیشبینی احساس تنهایی براساس تجربه گسست و سبکهای مقابله ای در دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن بود. جامعه آماری این تحقیق شامل تمامی دانشجویان دانشگاه آزاد واحد رودهن ...
بیشتر
هدف پژوهش حاضر، پیشبینی احساس تنهایی براساس تجربه گسست و سبکهای مقابله ای در دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن بود. جامعه آماری این تحقیق شامل تمامی دانشجویان دانشگاه آزاد واحد رودهن در سال تحصیلی 98-97 بودند و 360 نفر با توجه به جدول مورگان و کرجسی به عنوان نمونه که 180 نفر زن و 180 نفر مرد با توجه به نمونهگیری دردسترس انتخاب شد. روش پژوهش از نظر هدف کاربردی، از نظر ماهیت توصیفی و از نظر روش همبستگی است. در این پژوهش پرسشنامه احساس تنهایی راسل و همکاران، مقیاس تجربیات تجزیه ای برنستایم و پوتنام و پرسشنامه سبک های مقابله ای لازاروس و فولکمن بر روی گروه نمونه اجرا شد برای تجزیه و تحلیل آماری از تحلیل داده ها در دو بخش آمار توصیفی و استنباطی انجام می گیرد. در آمار توصیفی از میانگین، انحراف معیار، جداول و نمودارها استفاده میشود و در آمار استنباطی از همبستگی پیرسون و رگرسیون چند متغیره استفاده شد. نتایج تحقیق نشان داد که بین راهبردهای مسأله مدار با احساس تنهایی در دانشجویان رابطه منفی و معناداری و بین راهبردهای هیجان مدار با احساس تنهایی در دانشجویان رابطه مثبت و معناداری وجود دارد. همچنین بین متغیر تجربه گسست با احساس تنهایی در دانشجویان رابطه مثبت و معناداری وجود دارد.