مراد رستمی؛ سحر موسویان؛ رضا سعیدی ابواسحقی؛ سمیه شاهانی
دوره 2، شماره 4 ، اسفند 1398، ، صفحه 55-69
چکیده
اختلال یادگیری، زمینهساز بروز مشکلات ثانویه در دانشآموزان مبتلاست که میتواند تا آخر عم با فرد همراه بوده و مانع از رشد و ترقی توانمندیهای بالقوه هر فرد باشد. در این راستا هدف پژوهش حاضر بررسی اثر ...
بیشتر
اختلال یادگیری، زمینهساز بروز مشکلات ثانویه در دانشآموزان مبتلاست که میتواند تا آخر عم با فرد همراه بوده و مانع از رشد و ترقی توانمندیهای بالقوه هر فرد باشد. در این راستا هدف پژوهش حاضر بررسی اثر بخشی راهبردهای مبتنی بر فراشناخت بر خودپنداره تحصیلی دانش آموزان پسر پایه نهم دارای اختلال یادگیری املا میباشد. روش پژوهش از نوع آزمایشی، با پیش آزمون – پس آزمون و گروه کنترل بود. جامعه آماری شامل کلیه دانشآموزان پایه نهم مدارس نمونه دولتی شهر شیراز بود، که با استفاده از روش نمونه گیری خوشهای چند مرحلهای، 30 بر خودپنداره تحصیلی دانشآموزان مبتلا به ناتوانی یادگیری املا تاثیر دارد. به این صورت که این برنامه منجر به بهبود خودپنداره تحصیلی و افزایش میزان تلاش فردی و در نتیجه کاهش تعلل تحصیلی شده است(05/0>P).