رضا شیبانی فر؛ سهیل هاشمی؛ ایمان کریمی؛ الهام کریمی
دوره 4، شماره 2 ، شهریور 1400، ، صفحه 95-111
چکیده
تنشهای ناشی از شروع همهگیری کرونا و تغییرات قابلملاحظه ایجادشده در خانواده، باعث بروز مشکلات فراوانی برای فرزندان طلاق میشود. طــلاق و جدایــی والدیــن زمینهساز مشــکلات عدیدهای اســت کــه ...
بیشتر
تنشهای ناشی از شروع همهگیری کرونا و تغییرات قابلملاحظه ایجادشده در خانواده، باعث بروز مشکلات فراوانی برای فرزندان طلاق میشود. طــلاق و جدایــی والدیــن زمینهساز مشــکلات عدیدهای اســت کــه ازجمله آنها اختــلال در عملکرد تحصیلی فرزندان است. هدف مطالعه حاضر بررسی مقایسهای انگیزش تحصیلی، نگرش به مدرسه فرزندان طلاق با همتایان عادی در همهگیری کرونا بود. جامعــه آمــاری پژوهــش شــامل کلیــه دانشآموزان مقطـــع متوســطه در سال تحصیلی 1400-1399 بودند کــه از میــان آنها 25 نفر خانوادههای عــادی و 25 نفر خانوادههای طــلاق با روش نمونهگیری تصادفی ساده قرار گرفتند. طرح تحقیق حاضر علی مقایسهای بود و تمام آزمودنیها ابزارهای مورداستفاده، انگیزش تحصیلی عبدخدایی (1387)، نگرش نسبت به مدرسه مک کوچ (2001) را تکمیل نمودند. نتایج با استفاده از نرمافزار spss و آزمون کوواریانس، بین دو گروه آزمایش و گواه تجزیهوتحلیل شد. یافتههای پژوهش حاکی از این بود که بین دو گروه آزمایش و گواه، در همه مؤلفههای انگیزش تحصیلی و مؤلفههای نگرش نسبت به مدرسه، تفاوت معناداری وجود دارد.