@article { author = {saeidi, milad and naeimi, ebrahim and mahboobzade, milad}, title = {Investigating the role of virtual social networks in children's educational excitement}, journal = {Applied Research in Consulting}, volume = {4}, number = {1}, pages = {69-81}, year = {2021}, publisher = {}, issn = {2676-5322}, eissn = {}, doi = {}, abstract = {Today, many young people engage in networked social activities and use Internet relationships to build their lives. One of the most important functions of academic excitement, academic performance, and the behaviors that lead to it is self-efficacy. The purpose of this study was to investigate the role of virtual social networks in the academic excitement and children of the present study. It is a qualitative study and of a background or basic type. Sampling was purposeful. The study population was second year high school students in 1997. The results of the research showed that virtual networks have caused negligence in academic affairs, interpersonal problems, and disrupted interpersonal communication due to lack of self-confidence in students.}, keywords = {virtual social networks,academic excitement,Children}, title_fa = {بررسی نقش شبکه های اجتماعی مجازی در هیجانات تحصیلی فرزندان}, abstract_fa = {امروزه بسیاری از جوانان به فعالیت های اجتماعی شبکه ای اشتغال دارند و برای ساختن زندگی خوداز روابط و مناسبات اینترنتی استفاده می کنند یکی از مهمترین کارکردهای هیجانات تحصیلی، عملکرد تحصیلی و همچنین رفتارهای منجر به آن است خودکارآمدی سازه اصلی تئوری اجتماعی و شناختی بندورا است و به برداشت افراد از توانایی های خود برای انجام کار و فعالیت اشاره دارد هدف این تحقیق بررسی نقش شبکه های اجتماعی مجازی و در هیجانات تحصیلی و فرزندان مطالعه حاضر یک مطالعه کیفی و از نوع زمینه ای یا مبنایی است نمونه گیری به روش هدفمند بود. جامعه ی مطالعه دانش آموزان دوره دوم مقطع متوسطه در سال 97 بود. نتایج تحقیق نشان داد شبکه­های مجازی موجب سهل انگاری در امور درسی، مشکلات بین فردی ، ارتباط متقابل مختل و عدم خودباوری در دانش اموزان شده است.                                                                         }, keywords_fa = {شبکه های اجتماعی مجازی,هیجانات تحصیلی,فرزندان}, url = {https://www.jarci.ir/article_244224.html}, eprint = {https://www.jarci.ir/article_244224_20aceccb9e8e21a273dcda064c8242a7.pdf} }